Vad kostar en hemsida? Hur mycket tid vill ni ge oss?

Ja vad kostar en hemsida egentligen.. vi brukar fråga, ”-vad vill du att den ska kosta?” för vi kan oftast anpassa oss efter er budget. Men den frågan får vi självklart sällan något svar på så då blir det för oss att lista ut vad ni är ute efter och vad det kan kosta.

”-Att vara hemlig med sin budget tjänar inget till hos oss då vi sätter priset efter antalet timmar.”

Men som sagt.. budgeten får vi sällan reda på så nu börjar dansen!

För att räkna på ett pris kommer vi att fråga er:

1. Hur stor är hemsidan?

Alltså hur många sidor hemsidan kommer att bestå av.

2. Hur avancerad blir hemsidan?

Alltså vilka funktioner ska finnas med. Betalningsfunktioner, formulär osv.

3. Vilken nivå vill ni lägga er på?

Vill ni att vi lägger mycket tid för att få något riktigt bra och unikt eller nöjer ni er med något mer vanligt för att komma ner i pris.

Vi kan nu ge er en uppskattning av timmar som vi tycker är lämpligt för projektet och därmed ett pris.

Nu diskuterar vi priset

Nu är det upp till er… tycker ni att det är för dyrt? Då sänker vi antalet timmar för projektet. Mindre tid betyder som i allt annat att vi intekan lägga lika mycket tid på detaljer. Notera att vi kommer tacka nej till uppdraget om vi anser oss inte ha timmar nog för att leverera något vi kan stå för.

Känner ni att vårt pris var mindre än er budget? Håll då inte tyst om det, det kan vara vi som underskattat er budget och mer tid gör att slutresultatet blir ännu bättre. En betydligt högre budget kan ge oss helt nya möjligheter.

Fråga oss gärna vad en högre budget skulle innebära innan vi bestämmer något.

– Kan vi inte bara bygga sidan snabbt och enkelt först och sen bestämmer vi oss om vi vill lägga mer tid?

Helst inte.. det är inte ett bra upplägg. Antingen blir du nöjd, ovetandes om att det hade kunnat bli mycket bättre eller så blir det dubbelt jobb när vi måste göra om saker vi redan gjort.

Vissa kunder vet mer än andra om vad de vill ha . Vår uppgift är att leverera det kunden inte visste att de ville ha. För att citera Henry Ford:

”If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”

Vad är Google Ads?

Kort förklarat så är det sökträffarna på Google som lägger sig högst upp. Dessa är betalda annonser och inleds med texten: Annons.

et|arrow_right|$

Du betalar endast för klick

Få gratis exponering, betala bara för klick.

et|arrow_right|$

Annonserna visas för din målgrupp

Ålder, intresse, geografiskt område… vi siktar in din annonsering.

et|arrow_right|$

Undvik onödiga klick

Med väl skrivna annonser och smarta regler finns det pengar att spara.

Vad kostar det?

Google Ads avtal – Insigns avgift: 495 kr/mån*

Ni bestämmer själva vilken Ads budget ni önskar till Google. Insign tar ingen extra avgift för en budget upp till 1000kr/mån.

*För högre budget tar Insign en extra avgift på 20% av budgeten över 1000kr.

Räkneexempel:

Om ni har 1500kr/mån att lägga på Google Ads så går 1000 kr till Google annonsering och 495kr till Insign.  Insign har en förhöjd avgift om 20% på all budget över 1000 kr.

Räkneexempel på Insigns avgifter:

  • Budget: 1000 kr/mån = 495 kr
  • Budget: 1500 kr/mån = 595 kr (495+20% av 500 kr)
  • Budget: 3000 kr/mån = 895 kr (495+20% av 2000 kr)
  • Budget: 10 000 kr/mån = 2295 kr (495+20% av 9000 kr)

Uppläggningsavgiften är 0 kr vid avtal om 12 månader. För kortare perioder är det enligt ök.

Alla priser exkl. moms.

Steg för steg… hur vi arbetar med Google Ads

1.

Inledande samtal & offert

Vi börjar med ett samtal om era tankar kring vad ni vill synas på, vilket budget ni har och vilken målgrupp ni riktar er åt.

Vi skickar en offert som ni får svara OK på om allt känns bra.

2.

Annonser och strategi

Vi tar fram förslag på annonser och förklarar vår strategi kring målgrupp, geografisk inriktning osv. Det är inte ovanligt att vi tar fram dynamiska annonser som automatiskt skriver om sig beroende på vad personen har googlat.

3.

Gå live, budget & uppföljning

Vi har bestämt er budget och annonseringen har startat. Till en början har vi extra aktiv bevakning för att se vad som fungerar bra och mindre bra. Vi gör eventuella justeringar för förbättrat resultat. Som Google Ads kund kan ni kontakta oss för ändringar av annonseringen eller budgeten samt ta del av statistiken från Google Analytics för att se vad ni får för pengarna.

Ska vi börja med ett samtal?

Vi visar gärna hur vi kan hjälpa er att ranka bättre på Google

Vad gör vi?

Vi skapar, bevakar, utvecklar och kan till och med betala.

et|arrow_right|$

Insign skapar ett Google ads konto via vårt kundcenter / återförsäljarkonto.

et|arrow_right|$

Insign skapar annonser och kopplar till sökfraser.

et|arrow_right|$

Uppföljning och vidare optimering av annonserna för bästa resultat.

et|arrow_right|$

Rapportering varje månad om statistik för er hemsida samt hur många besök ni fått genom annonseringen.

et|arrow_right|$

Kontohantering - Vi ser till att er budget mot Google följs och att det finns pengar på kontot.