Digital kommunikation med ett unikt upplägg

Behöver ni någon som hjälper er med sociala medier, mailutskick, SEO, nyhetsinlägg osv. men inte har ytrymme för att anställa någon på hel eller deltid?

Vi erbjuder Julias tid och kompetens, men bara till 1-7 företag!

Julia är riktigt vass på att kommunisera digitalt. Nu kan du och ditt företag ta del av hennes kunskap en halv- eller heldag varje vecka med vårt kreativa upplägg.

Digital kommunikation

Vad kan Insign och främst Julia hjälpa er med?

$

Uppdatering av sociala medier

Skapar nytt och kreativt content till alla era sociala plattformar

$

Annonsering i sociala medier

Skapar och tar hand om kampanjer

$

Annonsering i Google Ads

Skapar och tar hand om kampanjer i Google. Läs mer

$

SEO

Med vårt professionella bevakningsverktyg har vi koll på er Google ranking och kan kontinuerligt arbeta för att driva mer trafik till er hemsida

$

Copywriting / Content / Blogg

Skriver nya inlägg i er blogg/nyhetsflöde, ofta anpassade för att driva mer trafik till er hemsida

$

Nyhetsbrev

Skriva och skicka mailutskick, ta hand om adresslistor och leverera statistik

$

Uppdatera hemsidan

Är er hemsida byggd i WordPress så kan vi uppdatera innehållet. Självklart fördelaktigt om Insign byggt hemsidan

Hur fungerar upplägget?

Nu kan ni boka Julia en fast tid i veckan (minst en halv dag, 4 timmar) där hon hjälper er med allt som har med digital kommunikation att göra. Hon sätter sig in i ert företag och får en förståelse hur ni jobbar och inom kort kommer hon kännas som en anställd hos er.

Finns det tid kvar?

Vi delar bara med oss av Julia 3,5 dagar i veckan. Den övriga tiden behövs för att kunna vara flexibel för de kunder som anlitat henne.

  • Halvdag 1 – Bokad av kund A 100% 100%
  • Halvdag 2 – Bokad av kund A 100% 100%
  • Halvdag 3 – Bokad av kund A 100% 100%
  • Halvdag 4 – Bokad av kund B 100% 100%
  • Halvdag 5 – Bokad av kund B 100% 100%
  • Halvdag 6 – Bokad av kund C 100% 100%
  • Halvdag 7 – Ej bokad 0% 0%

– Bra digital kommunikation får människor att känna, tänka och agera.

Exempel från annonsering i sociala medier för företaget moln’it.

Vanliga frågor & svar

INGET
Vad kostar det?

Då ni anlitar Julia till en fast tid varje månad så är vårt ordinarie timpris rejält rabatterat. Det är precis som bemanning, timpriset är förmodligen dyrare än vad era anställda har i lön men det kan ändå bli en besparing då fördelarna med bemanning är många.

Är det flexibelt eller alltid samma dag?

Det är flexibelt. Julia lägger upp sin tid utefter vad som ska göras för respektive kund. Hon har även en 1,5 dagar i veckan som inte är bokade på någon kund, just för att kunna vara mer flexibel.

Hur lite och mycket kan man anlita Julia?

Från en halvdag (4tim) till 3,5 dagar. Förutsatt att hon inte redan är bokad av annan kund.

Vi delar bara med oss av Julia 3,5 dagar i veckan. Den övriga tiden behövs för att kunna vara flexibel för de kunder som anlitat henne.

När alla 3,5 dagarna är bokade så kan man helt enkelt inte anlita Julia. Men hör gärna av er ändå, så kan vi kanske tillfälligt hjälpa er ytterligare. Alternativt så lägger vi er på kö och hör av oss om en tid blir ledig eller om vi anställer en till ”Julia”.

Vi är fler på Insign som kanske kan hjälpa er om ni behöver mer hjälp.

Om jag inte behöver någon hjälp en vecka, är det OK?

Hela grunden för samarbetet och det rabatterade timpriset bygger på att man har samma antal timmar varje vecka. Det går normalt inte att sänka tillfälligt men självklart kan vi titta på det från fall till fall.

Hur rapporteras och faktureras arbetet?

Alla timmar registreras i Fortnox Tid efter arbetsdagens slut. Kunden faktureras månadsvis med tydlig specifikation vad som gjorts på respektive dag. Vill kunden ha något samtal innan och/eller efter respektive dag så går det bra. Kunden och Julia bestämmer hur samarbetet ska se ut helt enkelt.

Är det bara distansarbete som gäller?

Vi besöker gärna våra kunder men upplägget är att Julia arbetar på Insigns kontor. Då hon bara har en handfull kunder så brukar vi styra upp ett effektivt distansarbete med delade mappar, chat, videomöten i teams osv.

Behöver jag som kund planera Julias arbete?

Den långsiktiga planen är att det inte ska behövas, att hon blir lika självgående som er egna personal. Vanligtvis så börjar dagen med att Julia redan vet vad som ska göras. Ibland så börjar dagen med ett samtal med kunden.

Varje samarbete är unikt och skräddarsytt för att passa både kunden och Julia.

Vem står för content, alltså foton och texter?

Julia är fenomenal på att skriva texter, men vem som står för content är från fall till fall. Om kunden vill ha ett inspirerande inlägg i sociala medier så löser Julia förmodligen både texter och bild/video. Men om Julia ska lägga upp produkter i kundens webshop så behöver hon oftast produktbilder, data och text om produkten.

Det brukar ge sig med tiden. Ju längre samarbetet pågår ju mer självgående blir Julia.

Är det någon bidningstid?

Enligt överenskommelse med kund.

Vad händer om Julia är sjuk, har semester osv?

Julia har 1,5 dagar i veckan där hon inte är bokad på någon kund, delvis för att kunna vara flexibel vid exempelvis sjukdom. Hon har semester precis som alla andra och då jobbar hon inte för kunderna. Man kan schemalägga inlägg i sociala medier och på hemsidan inför planerad ledighet. Är det något akut så är vi fler på Insign som kan hjälpa till.

Påverkar detta priset på våra övriga tjänster hos Insign?

Är ni ”Julia kund” så innebär det att ni får tillgång till hennes tid och kompetens, det påverkar inte priser kring andra avtal med Insign som service, support, licenser, backup osv.

Där ni tidigare anlitade Insign löpande kan ni såklart istället använda er tid med Julia för att få en billigare timpeng.