Support & Serviceavtal
Vi tar hand om din WordPress hemsida – Vi arbetar med ett helhetstänk
495 kr/mån
För större och mer krävande webbplatser, exempelvis med e-handel, produktdatabas eller fler språk bestäms månadskostnaden i ök. med kund.

Vi tar hand om din hemsida – Allt det här ingår i vårt Support & Serviceavtal
Utbildning
I ett Teams-möte visar vi hur ni själva mycket enkelt kan ta hand om er hemsida. Vi spelar ofta in en film efter utbildning där vi visar det vi gått igenom
Support
När ni behöver hjälp med att uppdatera er hemsida eller har andra internetrelaterade frågor, tveka inte att ringa eller mejla oss
Uppdateringar av programvara
Varje vecka laddar vi ner och installerar de senaste uppdateringarna för allt som finns på våra kunders webbsidor. Detta fungerar även som en form av kvalitetskontroll
Licenser
Vi täcker bland annat licenskostnaden för det WordPress-tema som används för att bygga er hemsida.
Säkerhetskontroller
Vi genomför dagliga kontroller av hemsidan för att upptäcka skadlig kod och andra sårbarheter
Backup / Säkerhetskopiering
Regelbundna backuper av er hemsida genomförs, och alla backuper lagras i 90 dagar
Nyheter
Ni får vårt nyhetsbrev med viktig information och tips – från säkerhetsuppdateringar och marknadsföring till varningar om bluffakturor och annat värdefullt
15 min debitering
Som avtalskund ingår det mesta, men för arbeten utanför avtalet betalar du som avtalskund endast per 15 minuter – inga påbörjade timmar helt enkelt.
Vidareutveckling av hemsidan
Tiden går snabbt och utvecklingen ännu snabbare. Därför kontaktar vi dig när din hemsida behöver teknisk eller grafisk uppdatering, och erbjuder vår hjälp
Klientrapport
Varje månad skickar vi en snygg PDF-rapport med besöksstatistik från Google Analytics och en översikt av de uppdateringar, backuper och säkerhetskontroller vi gjort
Tilläggstjänster
50kr/mån per tilläggstjänst eller 150kr/mån för alla tjänster
SEO / Sökordsbevakning
Om du vill ha koll på hur dina sökord presterar jämfört med dina konkurrenter, kan vi med denna tjänst lägga in bevakningar. I klientrapporten kan du sedan följa förändringarna och se hur du står dig i sökresultaten.
Upptidskontroll av din hemsida
Få ett SMS eller mejl om din hemsida går ner och när den är online igen. I klientrapporten kan du se den totala drifttiden och eventuella avbrott.
Länkbevakning
Undvik negativa effekter på SEO och användarupplevelse genom att hantera trasiga länkar i tid. Verktyget bevakar autoamtiskt upp till 10 000 länkar på er hemsida och skickar notiser vid fel.
Prestandakontroll
Hur snabb är hemsidan? Vad är det som drar ner hastigheten på hemsidan? Få en inblick i vad som händer med din webbplats och hur den presterar. Resultatet presenteras i er klientrapport som skickas varje månad.
Vi är en certifierad Google Partner och innehar flera kvalifikationer som kräver att vi genomgår årliga utbildningar för att bibehålla vår expertis och certifieringar.
Avtalsinformation
En WordPress hemsida består normalt av:
WordPress installation – Ett modernt molnbaserat publiceringsverktyg med fokus på utseende, webbstandard och användarvänlighet.
WordPress-tema – Om man vill slippa koda en hel hemsida från grunden så använder man sig av ett WordPress tema.
Tillägg/plugin – Vissa funktioner som inte ingår i temat behöver man ladda hem. Det finns tusentals tillägg som formulär, bildspel osv.
Avtalsinformation
Våra Support & Serviceavtal löper under en avtalsperiod på 12 månader och förlängs automatiskt med 12 månader om inte avtalet sagts upp minst en dag innan starten av den nya perioden.
Avtalet startar den dag som WordPress installerats på er domän och arbetet med nya hemsidan påbörjats.
Insign AB har rätt att ändra villkoren för Support & Serviceavtal men måste informera kunden via samtal eller mail om ändringarna så att kunden getts chans att gå ur avtalet innan ändringarna träder i kraft. Om kunden inte gör ett val om att gå ur avtalet så ser vi det som ett godkännande av de nya villkoren.
Insign AB har rätt att avbryta Support & Serviceavtalet med kund. Kunden skall i sådant fall informeras om det avbrutna avtalet och Insign AB ska då återbetala redan betalt tid som eventuellt är kvar på avtalet.
Licenser kopplade till hemsidan som ingår i Serviceavtalet slutar fungera när avtalet sagts upp eller avbrutits. Hemsidan kommer att fortsätta fungera som vanligt utan licenser men för att ta del av framtida uppdateringar så krävs det egna licenser. Kunden kan enkelt köpa detta själv vid behov.
Uppdateringar av WordPress, temat & tilläggen
Det är mycket viktigt att WordPress, temat och tilläggen uppdateras. Flera gånger i veckan kommer det nya uppdateringar för design, funktion och säkerhet. Största faran med att inte uppdatera är att sidan blir lättare för robotar att hacka.
Med Insign’s Support & Serviceavtal ser vi till att detta är uppdaterat*.
*Insign ska kontrollera och utföra dessa uppdateringar senast den sista dagen i varje månad för våra kunder med Support & Serviceavtal. Normat gör vi detta första arbetsdagen i varje vecka.
Problem vid uppdateringar
När Insign uppdaterat WordPress, temat och/eller tilläggen på er hemsida så kan det uppstå fel/buggar (ovanligt). När det händer så är det oftast inget allvarligt och något vi snabbt vet lösningen på och ni märker förmodligen inte av det.
Men det kan ske mer svårlösta problem som kanske beror på kommunikationen mellan uppdateringen och ert webbhotell. Om Insign tar betalt för arbetet med att lösa problemet så är det vårt ordinarie timpris på 850kr/tim som gäller.
Kunden blir alltid informerad innan vi lägger ner eventuell debiterbar tid så att denne kan ta ställning.
Om sidan blir hackad/infekterad med skadlig kod
Trots att vi på Insign ser till att er hemsida alltid är uppdaterad kan den ändå utsättas för hackerattacker och skadlig kod. Det kan bero på exempelvis svaga lösenord, säkerhetsbrister hos webbhotellet eller en infekterad dator som används för att hantera sidan.
I de flesta fall är det automatiska robotar som hackar hemsidor och sprider skadlig kod.
En hackad hemsida är oftast enkel att återställa om man snabbt upptäcker attacken och har tillgång till en backup från innan intrånget. Då kan man ladda upp backupen, byta lösenord och undersöka orsaken till hacket.
Problemet är att skadlig kod ofta går obemärkt under lång tid, vilket gör det svårt att avgöra när det skedde. Webbhotell sparar sällan backuper långt tillbaka i tiden, och då kan det krävas att en expert manuellt tar bort koden.
Med vårt Support & Serviceavtal övervakas er hemsida dagligen för skadlig kod och sårbarheter. Om något händer kan vi snabbt återställa en backup. Om manuell borttagning behövs samarbetar vi med experter som löser detta för 890 kr/timme.
För bästa säkerhet rekommenderar vi att använda ett seriöst webbhotell med bra support, exempelvis Siteground som rekommenderas av Insign och WordPress.
Problem med ert Webbhotell
Arbete som uppstår när ert webbhotell har problem ingår normalt inte i Support & serviceavtalen. Har man Siteground-webbhotell som rekommenderas av Insign så löser vi ofta problem utan debitering.
Kunden blir alltid informerad innan vi lägger ner eventuell debiterbar tid så att denne kan ta ställning.
Arbete relaterat till tilläggstjänster
Vid köp av de tilläggstjänster vi erbjuder så ingår det alltid att vi installerar och konfigurerar tjänsterna så att dom fungerar som det är tänkt. Det ingår INTE arbete med eventuella åtgärder som kan bli aktuella efter att exempelvis upptidskontrollen slagit larm om att sidan ligger nere, när sökordsbevakning visar att man tappat placeringar eller om prestandakontrollen visar att det finns förbättringar på sidan att göra.
Kunden blir alltid informerad innan vi lägger ner eventuell debiterbar tid så att denne kan ta ställning.
Nyhetsbrevet & GDPR
Som Support & Serviceavtals kund godkänner du att vi skickar vårt nyhetsbrev till din e-post. Om du inte önskar få vårt nyhetsbrev så ber vi dig att meddela det till oss eller klicka på avprenumerera länken i nyhetsbrevet.
För övrig information gällande GDPR ber vi er att läsa vidare här: Integritetspolicy (EU) – AB